25 Haz 2010

mühendis olmak yada bulmak ...

İnsanların genelinde , mühendislerin tam anlamıyla mal , tipsiz , asosyal  insanlar olduğuna dair bi inanış varken, bana gayet zeki ,kuul, yakışıklı, çekici, karizmatik, ulaşılmaz, entel, tapılası adamlar olarak görünmelerini anlayabilmiş değilim hala...
   Yok yani bi mühendise falan aşık değilim ama bi çok kez mühendis peşinde koşmuşluğum vardır. Baya zorlu bi maraton valla tavsiye etmem .Hayır bide bu kadar mühendis fetişi olmama rağmen hiç mühendis sevgilim de olmadı ona  yanarım. Belki de olmuştur, bilmiyorum çünkü genelde benden sonra adam olurlar . Gerçi ben çok mu adamım , asıl mallık benim bünyemde sınır tanımaz o ayrı bi yazının konusu . makalelere konu olucak mallıklarım yok değil.
   Hani aile büyükleri falan vardır . Yolda uzun zamandır görmedikleri bi akranıyla karşılaşırlar . tesadüf yanlarında oğlu/kızı da vardır .Onlar olacaklardan habersiz, masumca ekmeklerini almış evlerine dönerken manyak bi muhabbetin ortasında bulurlar kendilerini. İşte çok büymüş ne de güzel/yakışıklı koca delikanlı/gençkız olmuştur da , aman efendim de , napıyomuş üniversiteyi kazanmış mıymış da derken sonrasında hemen gelir o beklenen soru :
-ne okuyosun oğlum/kızım?
-ehe mühendislik efendim
-oo afferim yavrum afferim
sonra yolda ''bakk gördün mü bilmemnenin kızı oğlu mühendis olucak'' hedehödö ...

    Neye aferin lan mühendislik okuyunca ne oluyo , nası zihniyet lan bu ?sonra şarkılara şiirlere konu etmişler işte ne doktorlar ne mühendisler istemişte vermemişler . kurtulsunlar artık şu baskıdan lan. mühendisi, doktoru, öğretmeni, yazılımcısı, tasarımcısı, çöpçüsü, balıkçısı farketmez .Bırakın insanlar istediğni okusun . Bu ne baskıdır arkadaş! illa mühendis, doktor vs midir meslekten sayılan ? beyin çapınıza sıçıyım.
   Dedem bu konuda tam bi manyak mesela. Onun da beynine sıçıyım. En son muhabbete 3. sınıfa geçmeme rağmen hala bölümümü sormakla başladı.
  -ne okuyodun sen kızım
  -işte moda tasarım dede
 -eee ne olucan büyünce yani?
 -moda tasarımcısı dedecim.
 -ee o ne ki sizde matematik dersi var mı yani öğretiyolar mı?
 -yok dede bizde matematik.
 -ah be evladım naptın ozaman matematiksiz okul mu olur ?okuyaydın ya söyle güzel bi bilgisayar mühendisliği hayatını kurtarırdın .

dede okuyom ben yaaa sıçtın ağzıma sanane amk . Sanki markette, çarşıda satılıyo güzel  bi mühendislik bide , çirkinine tahammülü yok. vay arkadaş ama bi mühendis istese hemen giderim bak orda bi sıkıntı yok ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder